AKLI KISIRLAŞTIRMA ARACI OLARAK DERSLER        

derslerk. Sınav- İmtihan- Seçme- Yükselme- Ölçme yöntemleri; usulleri, mantığı ve felsefesi eğitimi her boyutta şekillendirir, etkiler.

Eğitim sisteminde; Sınav- Değerlendirme- Ölçme sistemi değişmeden hiçbir şey değişmez. Ne müfredat değişikliği, ne din derslerinin artırılması, ne imam hatiplerin artırılması, ne öğretmen sayısının çoğalması, ne tabletlerin verilmesi ve ne binaların yapılması hiçbir şey değiştirmeyecektir.

Sınav- Test merkezli yöntem, eğitimi “Hiç” olmaktan öteye geçirmeyecektir.

Sınav- Test merkezli yöntem ile okulların dershaneleşmesinden öteye geçilemiyor.

Okullar ve Öğretmenler; Sınav- Dershane sistemiyle zehirlendi- kirlendi.

Öğretmenlik yapmak için onca yıl okumak- okutmak boşuna…

Okulda öğretmen bir konuyu anlatıyor. Kursta tekrar ediyor. Ardından öğrenci dershanede veya hafta sonu kursunda konu hakkında anlatım ve testler çözüyor. Öğretmenlerin öğrenciler için yaptıkları tek şey; yirmi dakika konu anlatmak, sonrasında da test çözmek… Akıllı-sız tahta varsa zaten hazır konuyu paket programdan anlat. İsteyen internette soru çözerek pekiştiriyor. Konu hakkında çözülen onlarca test sorusu da cabası… Soru sormak- sorgulamak- araştırmak- ödev yapmak- tartışmak- yenilemek- etkinlik yapmak yok. Tüm eğitim sisteminin ana işlevi bu oldu.

Okullar ve Öğretmenler öylesine zehirlendi ki bu anlayışın değişmesine bu defa onlar direnecek. Çünkü her şey çok kolay oluyor. Konuyu anlat- anlatmış gibi yap. Fotokopi veya hazır test kitaplarında yüzlerce soru çöz. Öğrenci konuyu anlamış gibi, öğretmen konuyu anlatmış gibi yapıyor. Öğretmen sınav konforuyla keyfini yaşamaya devam ediyor.

Ama… Konu anlatımının üzerinden çok geçmeden öğrenciye tekrar dön, soru sor… Sana hiç bir şey anlatılmamış, konuşulmamış, çözülmemiş gibi bakıyor. Bu yalan ve aldatma devam edip gidiyor.

Şu andaki yöntem; eğitimi kolaylaştırıyor ama diğer yandan nesillere zulme, haksızlığa, eşitsizliğe götürüyor.

Ne yapılabilir? Tarihsel tecrübe, Dünya tecrübesi, Adalet arayışı ile 20 yıllık bir süreci hedefleyerek değişim yaşanabilir, yaşanmalıdır.

 

k. Dindar gençlik mi?

Dindarlığı irdelerken sadece çocuklar ve gençler değerlendiriliyor…
Ve bunun sorumluluğu eğitim üzerinden sorgulanıyor. Eğitim ile dindar gençliğin mümkün olduğuna inanılıyor.

Oysaki dindar nesiller;
ancak
Dindar çocuklar…
Dindar ana- babalar…
Dindar esnaflar…
Dindar işçiler…
Dindar öğretmenler…
Dindar doktorlar…
ile mümkün olabilir.

İnsana dair her türlü kategoriyi içine alarak değerlendirilmiyor. Din sadece çocuklara ve gençlere öğretilecek bir kurallar bütünlüğü değildir.

 

k. Öğrencilerin Gözleri…

En güzel gözler ilkokula başlayanların gözleri…
Sevgi- Korku- Bağlılık- Acemilik karışımı bakışları vardır.

Ortaokulda öğrencilerin gözleri,
Masumiyet ile Şeytanilik arasında gider gelir.
Çünkü ilk günah işlenmeye başlanmıştır.

Lise öğrencilerinin gözlerinde;
Akıl- Şeytan- Melek- Nefis- Kalp- Vahiy- Bilgi’nin dâhil olduğu büyük bir kavga vardır.

 

k. Eğitim Sistemi çocukları Hidayete mi, Dalalete mi götürüyor? İnsanın hayat boyu gidip geldiği ince çizgi Hidayet ve Dalalet… Eğitim araçları ve kurumları ile çocuğun- gencin Hidayet ve Dalalet arayışına yön vermektedir.

Türk Milli Eğitim Sistemi(Okullar- Dershaneler- Üniversiteler), Cemaatler ve Tarikatların, uyguladıkları eğitim sistemleri insanı Hidayete mi, Dalalete mi götürmektedir?

Devlete bağlı okullar; uyguladıkları sistemle insanı- çocuğu kendine- hayata, zamana ve Allah’a yabancı hale getirmektedir.

Özel- Vakıf okulları; bazıları dindarlık amacıyla kurulduklarını iddia ederler, ancak insanı Allah’a varacak yol üzerinde özgürleştirmezler. Bazıları ise zaten tamamen seküler algı ile İnsan ve Madde’yi ilah diye insanlara anlatmaya çalışmaktadır.

Tarikatlar; dergâhlarda- kurslarda çocuklara diz çöktürüp saatlerce bazı şeyleri ezberletmeyi dini öğretmek olarak anlıyorlar. Evet, bazı bilgileri öğretiyorlar ancak bunları çoğunluğu din adına din dışı şeylerden oluşuyor.

Cemaatler, eğitim süreçlerinde din dilini insanı gerçek gündemi üzerinden inşa edemediklerinden Hidayet’e aracı olamamaktadırlar.

Eğitim adına; Hidayet’ten çok Delalet’e çağıran bir eğitim sistemi üzerinden yol almaya devam ediyoruz.

 

k. Akıl Kısırlaştırma Operasyonu Olarak Dersler…

Eğitim’de Öğrencinin Hayatı: Ders Hep Ders…

İlkokuldan başlayarak öğrencinin günlük, haftalık, aylık ve yıllık hayatı hep ders eksenli geçiyor.

İlkokulda ders saati altı. Ortaokullarda ders saati yedi. Liselerde günlük ders saati sekiz.

Okullara artık servis araçları ile gidildiğinden okula gidiş ve geliş saatleri bulabiliyor. Üniversitede öğrenciler ders programları sabah akşam harman edilmiş halde… Kime sorsan dersi var… Sınavı var… Projesi var… Hiçbir şeye ayıracak vakti yok…

Şimdilerde hafta içi isteyen öğrencilere okul dershanesi ile verilen derslerle birlikte ders saati arttı.

Öğrenciler, dersler denilen saçmalık saatlerinde beyin kısırlaştırma operasyonuna tabi tutuluyorlar. Dört duvar odada, bilgiden- şüpheden bihaber öğretmenler eşliğinde çocukların aklı- beyni kısırlaştırılıyor.

Öte yandan,

a- Ders kitapları; dersin anlaşılması, anlatılması, konuşulması bakımından anahtar role sahiptirler.

b- Ders kitapları; içerik, dil, edebi üslup, anlatım, bilgi, ideoloji, anlam bakımından pespaye, değersiz, içeriksiz, bilgi kirliliği, düşünce körlüğü barındırıyor.

c- Hazırlayanların; nitelikli- eleştirel- özgün- özgür olmaları gerekirken, piyasa ve ihale merkezli olarak özentisiz- gelişigüzel- rastlantı icabı kitaplar yazdırılıyor.

Ders kitapları baştan ayağa bütün yönleri ile değiştirilmelidir.

Şu anda eğitim adına verilen bu derslerin ve kapsadığı alanın; ne ilmi, ne manevi, ne hakikat, ne bilim hiçbir değeri yoktur.

 

 

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s