ALLAH’IN SINAVINI UNUTTURAN SINAV SİSTEMİ

sınavt. Dershaneleri kapatmak, sınav sistemi değişmeden bir anlam ifade etmeyecektir.

Olacak şeyler; her alanda paralı eğitim sistemi olacak. Özel okullar alabildiğine yaygınlaşacak.

Veliler bu defa dershaneler yerine özel okullara hücum edecek. Çünkü veli özel okul ile devlet okulu arasında bu defa  tercih etme durumunda kalacak. Eğitim piyasalaştıkça sınıfsal uçurum artacak.

Parasız, herkese eşit imkanlar sağlayan, yoksul- zengin ayrımı yapmayan,  çocuğu pazarın nesnesi haline getirmeyen, eğitim üzerinden sömürü gerçekleşmeyen eğitim için mücadele edilmelidir.

 

t. Eğitimde ve hayatta başarı ölçüsü; 1. 2. 3. olmak…

Modern zamanlar aklının başarıyı- emeği ölçmede dayattığı en yaygın ölçü 1, 2 ve 3. olmaktır.

Bireysel veya kurumsal başarıyı- hayatı- emeği değerlendirmelerinde bu ölçülerle ölçmek insanın fıtratına aykırıdır.

1. olan dışındakilerin varlık anlamı kalmıyor. Herşey 1. olanın varlığını ortaya koymak için yapılıyor. “2. olmak sonuncu olmaktır.” mantığını doğuruyor.

Tüm değerlendirmelerde bu sıralama ölçüsü ile var olan yoktur. Bu ölçülerle var olmaya çalışanlar yok olmaya mahkumdur. Emek verenler; kan, ter, gözyaşı ve süt akıtanlar gerçek başarıyı elde etmiş ve kalıcı olmuşlardır.

 

t. Öğretmeni değerli kılan çocuk- gençliğin aklı-kalbi ve şuuruna; onu özgürleştirecek, insanileştirecek, geliştirecek bazı parametreleri koymaktır.

Öğretmeni en çok da değersizleştiren kendisidir.

Bilgi, yöntem ve algı olarak öğrencilere yabancılaşmaktan başka bir şey yapmıyor.

Milli eğitim sistemi öğretmenleri iyi yetiştirmiyor. Üniversiteler kontenjanları artırmak dışında bir şey yapmıyorlar.

Öğretmenliğe puanı düşük, bir yere gidemeyenlerin itibar ettiği bölümler gözüyle bakılıyor. Böyle olunca yetenekli öğretmenler yetişmiyor.

Atanmış ama verimli olamayan öğretmenleri başka bir yöne yönlendirilmiyor. Verimli olmayan öğretmen meslek hayatı boyunca öğrencilere kıymaktan başka bir şey yapmıyor.

Okul öğretmenleri sınav kazandırabilen konumda görülmediklerinden, özel okul- dershane öğretmenlerine göre ders konusunda geri kabul edilirler.

 

t. Her yıl Vebal eğitim- öğretim yılı başlar.

Çocukların- Gençlerin Eğitim/ Öğretim Vebali;

Öğretmenler- Anne/ Babalar- Müdürler- Bakanlık/ Hükümet ve Yayıncıların üzerinedir.

Eğitim ve öğretim yapanlar, vebalini taşıyacağı ve hesap vereceği bir şekilde hareket etmelidir.

 

t. Allah’ın Sınav’ını Kaale Almamak…

Hangi Sınav’a Hazırlanalım?

Çocuklar ve gençlerin hayatında imtihan- sınav denildi mi okul sınavları akla geliyor.

Aileler, çocukları hakkında okulda davranış ve kişiliklerini değil sınavlarını merak ediyor.

Öğretmenler, öğrencilere eğitim- öğretim hayatı boyunca okul sınavı merkezli yaklaşım içinde oluyor.

Bu sınavların eğitim- öğretim değeri yoktur. Saçmalıktır, adaletsizliktir, zulümdür.
Her Türkiyeli çocuğa doğduktan sonra kazanması için hedef gösterilen okullararası geçiş sınavlarıdır.

Her zaman çocuklar ve gençlere hayatlarının en önemli sınavı olarak, bu sınav gösterildi.

Çocuklar ve gençlere hayatlarının her anında İlahi irade- Allah- Yaşam tarafından tutuldukları; sınav- İmtihan- Deneme unutturuldu, daha sonra ilgilenilmek üzere 2. plana atıldı.

Gençler, yıllar- günler- saatler boyu girecekleri sınav ile ilgilendikleri için Allah’ın onları an be an tabi tuttuğu Hayat sınavından bihaber büyüdüler.

Sonra da artık Allah’ın sınavını kaale almamaya başladılar. Bu zulmü, yıllardır müslüman müslümana yapıyor. Müslüman, müslümana Allah’ı unutturuyor.

 

t. Türkiye’de Eğitim- Öğretim ülke içi varsayılan tehditlere göre şekillendirildi.

Kürtlerin asimilasyonu ve ırki aidiyetlerini yok etmek için,

Dindarların dini algı ve yaşayışlarını önce yok etmek ardından ılımlı kılmak ve sistem içinde yer almalarını engellemek için,

Solcuların sivil- askeri ve yargı bürokrasi içinde yer almalarını engellemek ve toplumsallaşmalarını engellemek,

Alevilerin kimliksizleşmeleri ve sünnileşmeleri için,

Gayri Müslimlerin aidiyetlerini unutturmak için,

yönlendirildi- şekilendirildi- değiştirildi.

Artık yeter; İnsanın özgür bir şekilde tercihini yapabilmesi, mesleğine aktif bir şekilde hazırlanması, hayata olumlu katkı sağlayabilmesi, değerlerin en iyi şekilde yaşanabilmesi için tartışılmalı- değiştirilmelidir.

 

t. Türk Milli Eğitim Sistemi;

Anlayış olarak İslamlaşmalı,

Pratik olarak Müslümanlaşmalıdır.

Bu Halka rağmen değil, bizatihi Halkın talebidir.

Yeni Türkiye, yeni bir eğitim sistemi ile mümkündür.

Eğitim anlayışı, imam- hatipleri açmak ve başörtüsünü serbest bırakmakla tamamlanmış olamaz.

Anasınıfından ilkokula, Ortaokuldan liseye, Üniversiteye kadar her aşaması ile İslamlaşmalıdır.

Nesiller, halkın talebi ve yönetimin buna paralel oluşturduğu eğitim ile yön kazanabilir ve yer bulabilirler.

İslamlaşan eğitim sistemi bazıları için tehdit olabilir. Ama bu toprakların çoğu insanları bu eğitim modelini talep etmektedir. Talep edenlerin talepleri karşılanmalıdır.

İslamlaşan eğitim sistemi denildiğinde çoğu insanın aklına medreseler geliyor. Sarıklı cübbeli hocalar ve öğrenciler… Halbuki alakası yok. İslamlaşan eğitim sistemi ders, müfredat, mantık, yerleştirme, öğretmen açısından tamamen farklı bir sistemi önerir. Şu andaki kapitalist eğitim sisteminin tek alternatifidir.

Bu topluma yön veren asli damar İslam’dan geliyor. Yaşıyor- yaşamıyor burası tartışılır. Ama halkın hayatını ve geleceğini İslami bir temelden beslenen anlayış üzerinden hareket etme beklentisi- hedefi ve derdi de var. Türkiye toplumunu oluşturan farklı din- inanç ve ideolojiler vardır. Onlarında talepleri dikkate alınmalıdır.

Bir Cevap Yazın

