DERSİMİZ; DERS…

ders

v. Anaokulundan Üniversiteye kadar Eğitim’de müfredat İslam anlayışı temelinde değiştirilmelidir. Bakıldığında pozitivist- materyalist- kapitalist- sosyalist bir algı ders kitaplarında bulunmaktadır. İslam- Tevhid merkezli algı- anlayış- teoloji- pratiği ve tecrübesi ders kitaplarında bulunmamaktadır. Edebiyat- Sosyoloji- Felsefe- Biyoloji- Kimya- Tarih başta olmak üzere ders kitaplarında yaklaşımlar İslam- Tevhid anlayışı üzerine bina edilmelidir. Din dersleri aslına bakıldığında, toplumsal aklın ve tarikat- cemaat aklının ilerisindedirler. Ama yorum, derinlik ve siyasal- ekonomik alanla ilgili ilişkilendirmeden kaçınılmaktadır.

 

v. Hayat Boyu Okuduğumuz Okullar:

1- Aile, 2- Kreş, 3- Anaokulu, 4- İlkokul, 5- Ortaokul, 6- Lise, 6- Mahalle okulu, 7- Arkadaş okulu, 8- Televizyon okulu, 9- Sosyal Medya okulu, 10- Fabrika okulu, 11- Kamu kurumu okulu, 12- Esnaf okulu, 13- Kitap okulu, 14- Kur’an okulu, 15- Cemaat- tarikat okulu, 16- Örgüt- Parti okulu, 17- Sokak okulu…

 

v. Dersimiz; Ders…

Ders verenler…
Ders alanlar…
Dersini alamayanlar…
Ders veremeyenler…
Ders verdirenler…
Dersini unutanlar…
Dersine çalışmayanlar…
Dersini tekrarlayanlar…
Ders vermek isterken ders alanlar…
Ders alırken ders verenler…

 

v. Kemalizm ve Kapitalizm; İslamcıları- Cemaatleri- Tarikatleri zehirledi. Kemalizm dindarları sistemden dışlayınca, dindarlar kendilerine özerk alanlar oluşturmaya başladılar.

Örneğin özel okullar ve dershaneler inşa ettiler. Sorun şu ki, özel okullar ve dershaneler;  zekatlar, bağışlar, infaklar ve sadakalar ile kurulurken amaç burada sınıf ayrımı olmaksızın öğrencileri dönüştürmekti.

Yalnız; okullar ve dershaneler yalnızca maddi durumu iyi olan ve ders- test başarısı en üstte olan öğrencileri kapsıyordu. Ardından, Kapitalist ahlak ve anlayış ile bu nesilleri dönüştürme projesi sınıfsal ve sektörel bir hal aldı. Buralara orta ve üst sınıfın çocukları gidiyor, ayrıca bu sektörün bütün karlılığından da istifade ediyorlar.

Kemalizm ve Kapitalizmin aklı- ahlakı- inancı ile hareket eden Türkiyeli Müslümanlar diriliş değil çöküşe doğru gidiyorlar. Kendilerini dönüştürmezlerse bir yüzyıl daha ayağa kalkamazlar…

 

v. Okullar; sosyalleşmenin, birleşmenin, dayanışmanın, çatışmanın, öğrenmenin, merkezlerinden biridir. Hayatımızın en çok zamanının geçtiği okulların işlev ve içeriği zenginleştirilmelidir.

 

v. İmamlar, Kur’an Kursu Hocaları ve Öğretmenler;

Meslekleri dolayısıyla zorunlu olarak aydın- entellektüel- araştırmacı bir kimliğe sahip olmak durumundadırlar. Ancak bu ülkede; kelimelerin zenginliğinden yoksun, aydın- entellektüel- alim kimliğinden uzak, kendini geliştirmeyi aklına dahi getirmeyen, bürokratik olarak maaşı garantiye almanın konforunu yaşayan, zihninden- gönlünden muhatap olduğu insanlara aktaracak bir şey bulamayan haldedir.

İmamlar, Kur’an Kursu Hocaları ve Öğretmenler; mesleki, sosyal, kültürel, düşünsel birikimleri ve yeterlilikleri üzerinden değerlendirilmelidirler. Değerlendirme olmadığı zaman nice çocukların- gençlerin- öğrencilerin hayatına- ruhuna- aklına ve geleceğine kast edilmektedir.

 

v. Allahsız Değerler Eğitimi…

28 Şubat’tan sonra dindarlar yeni nesilleri yetiştirmek için Değerler Eğitimi adıyla projeyi uygulamaya çalıştılar- çalışıyorlar. Şu anda Milli Eğitim Bakanlığı da bu projeyi uygulamayı destekliyor.

Lakin değerler sisteminde Allah’a yer verilmiyor. Değerleri yaşa ama Allah bu meselenin içinde olmasın. Allah’ı değerler sistematiğinde merkeze almadan, insanlar değer kazanmazlar,
yaşadıklarını iddia ettikleri değerler onları değerli kılamaz.

 

v. Dershaneler ve Özel okullar; devletin eğitim kurumu kurmalarına izin verilmeyen cemaatler ve tarikatlar tarafından toplumsal dönüşüm için fırsat olarak görüldü.

Bu konuda 3. dünya ve Müslüman halkların yaşadığı coğrafyaları okullarla dönüştüren sömürgecileri ve Türkiye’de dini eğitim alanında laikleşme iddiasıyla dinin anlaşılmasını engelleyen ve ideolojisini okullar vasıtasıyla topluma dayatan Kemalizmi örnek aldılar.

Okullar ve dershaneler ile toplumu dönüştürmek şu anda Türkiyeli dindarların- cemaatlerin- tarikatlerin 1. projesidir.

Yalnız, öğrencilerin hem paralarını hem de zihinlerini bu denli kolay bir şekilde dönüştürme projesinin ellerinden alınmasına kızıyorlar.

Şu anda hangi alanda kurum kurmuşlarsa sektörleştiler… Rantını devşiriyorlar…

 

v. Sınıf duvarlarına mahkum eğitim…

Bir çocuk kanalında Amerika menşeli bir program vardı.
Çocuklar basit, gündelik araç- gereçlerle bilimsel deneyler yapıyorlardı.
Bir programda ortalama 10-15 deney yapılıyor.
Türkiye’deki okullarda 12 yıllık mecburi eğitim süresi içinde okullarda toplam 5 deney bile yapılmaz. 12 yıllık eğitimde binlerce test çözdürülür ancak görerek/ yaşayarak/ deneyerek yapılan eğitim etkinlikleri 10’u geçmez.
Sadece bu yönüyle; Türk milli eğitimi; beyinleri körelten, geri zekâlaştıran, ahmaklaştıran, mankurtlaştıran ve test endüstrisisinin köleleri haline getiren bir sistemdir.

 

v. Okullarda müzik-sanat derslerinde yenilik ve yerlilik oluşturulamıyor.

Müzik aletleri olarak (flüt- mandolin- keman) gibi müzik aletleri öğretimde ön plandadır.
Öğrenciler normal hayatlarında yollarının çok kesişmeyeceği araçlarla müzik serüvenine girmiş bulunuyorlar.
Saz, Kemençe, Ud, Ney gibi müzik aletleri üzerinde ambargo- yasak devam etmektedir.
Müzik- estetik ruhunu bu topraklardan almayan çocuklar- gençler yabancılaşmaya devam etmektedirler.
Değişim, eğitim- öğretimin nirengi noktalarına yapılacak yönlendirmelerle anlam bulabilir.

 

v. Ne yapılabilir?

Eğitim’de Dini anlayış- algı ve pratikler artırılmalıdır.

Sadece imam- hatip değil diğer okullarda da dini- insani anlayış hakim kılınmalıdır.

Mescid merkezli okul modeli inşa edilmelidir.

Dinin zamana- hayata- geleceğe- ülkeye bakış açısı daha belirgin şekilde tartışılmalıdır.

Din Kültürü öğretmenlerinin öğrencileri dini algı ve pratiğe verdikleri zarar en aza indirilmelidir.

Kütüphanelerde- kitaplıklarda İslamı referanslarla yazılmış kitaplar artırılmalıdır.

 

v. Ardından dua edilen,

Öğrencilerin ufkunu açan,

Bilgi- Hikmet eksenli öğretim yapan,

Tevhid eksenli eğitim yapan,

Öğretmenlere selam olsun.

 

v. Allah en büyük; öğretmen, terbiye eden(Rab), hoca, muallim, eğiticidir.

 

 

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s