KRİZİMİZ; İSİM KOYAMAMAK- KELİME ÜRETEMEMEK …

kelime

s- Kitap; 
İnsanlık üzerinde kibirlenerek kendi düzenini kurmak isteyen
tüm ilahlaşanların düzenini ortadan kaldırmak, değiştirmek,
adaleti- tevhidi ikame etmek için vazgeçilmez
yoldur- metindir- anlayıştır- ruhtur.

 

s- Söylenmemiş en güzel sözün,

yazılmamış en güzel yazının,

yapılmamış en güzel işin,

görülmemiş en güzel hayatın,

duyulmamış en güzel sesin,

bilinmemiş en güzel ilmin

peşinde olmak…

 

s- Okuduklarını yaşayana kadar yeni bir şey okuma…

Yazdıklarını yaşamadan yeni bir şey yazma…

Yaşadıklarını yazmadan yeni bir şey yazma…

 

s- Yazı, yazarın okuyucuya emanetidir.

Okuyucu, emanete sahip çıkmalıdır.

 

s- Krizimiz; İsim Koyamamak- Kelime Üretememek…

Tüm alanlarda bu kriz yaşanıyor. Kelime ve kavram üretemiyoruz.

Ademi- İnsani olmanın en büyük vasfı olan isim koyma yeteneğini kaybetmişiz.

 

s- Yeni bir kelime öğrenmek- kullanmak; hayatın en güzel ve en değerli keşiflerinden biridir.

 

s- Sosyal medyanın insanları asosyal yaptığı ezber bir okuma biçimidir.

Sosyal medya yeni bir sosyalleşme aracıdır.

Sosyal medyanın etkilediği ve şekillendirdiği sosyal ilişkinin  niteliğini, niceliğini, kalitesini sorgulamalı ve verimliliğini artırmalıyız.

Sosyal medya bir imtihan alanıdır.

Sosyalleşmede yeni ufuk ve imkânlar sunmaktadır.

 

s- Ne hakkında düşünüyorsun…

Yoksa ne hakkında düşünmüyorsun…

Düşündüğün anlar, yaşadığın anlardır.

Düşünmediğin anlar, ölü zamanlardır.

 

s- Kadın; insan,

Erkek; düşünce doğurur.

 

s- Kitap okumak; 

hayatın

en soylu,

en anlamlı,

en insani,

en ahlaki

eylemidir.

 

s- Kelimeler bizimdir. Ödünç kelimeler ve çalıntı bilinçle konuşmadığınızda daha fazla hakikate yaklaşırsınız.

 

s- Anlam; yerelleştiği ölçüde küreselleşir

ve

bireyselleştiği ölçüde toplumsallaşır.

 

s- Medya’nın Kirliliğinden Nasiplenmemek İçin…

Sürekli aynı gazeteyi okumayın- internet sitesini takip etmeyin- televizyonu izlemeyin- radyoyu dinlemeyin.

Karşıt olarak gördüklerinizi de okuyun- dinleyin- izleyin, karşılaştırın.

Verilen spot haber- görüntü- ses kayıtlarına hemen inanmayın. Hemen kalvyeye- telefona sarılıp tepki vermeyin.

Kitap okuyun. Çünkü internet- radyo- televizyon düşünme tembelliği oluşturmaktadır.

 

s- Sözler, insanın en değerli varlıklarıdır. Sözümüzün değeri kalmayınca, Varlığımızın da değeri kalmıyor.

 

s- İnsanlara; kitap okuyup okumadıklarını sormadan önce, akledip akletmediklerini (Düşünüp düşünmediklerini) sormalıyız.

Akletmeden okunandan, çoğu kez insana zarardan başka bir şey dokunmaz.

 

s- Anlamın oluşması için taklit veya alışkanlıkların değil şuurun eseri olan bir hal gereklidir. Şuur anlamın zihinde ve kalpte birleşmesi ile oluşan ortak kararın ürünüdür.

Anlam verilmeyen, anlam taşımayan, anlama götürmeyen, anlama yaklaştırmayan bir hareketin sevap değeri taşıyacağı düşünülemez.

Akılda, ruhta, kalpte ve ameldeki kendi içsel arayışının temelinde bir inşa edilmesi gerekmektedir.

Anlamak sadece düşüncede, niyette kalan bir durum değil bir pratiği zorunlu kılan ve ayrılmaz bir parça olarak var olan sonuç-süreçtir.

Anlamların çoğalması hayat yürüyüşünde her adımda çoğalarak insana yol gösterir.

 

s- İnsanlara okumak ve yazmaktan önce; düşünmeyi- Tefekkürü/ zikretmeyi- Tezekkürü
tavsiye etmek lazım.

 

s- Toplantı- Seminer- Konferans- Sempozyum Dinleyici Ahlakı…

Cep telefonlarındaki paylaşım imkânının çoğalması ile birlikte yeni dinleyici profili ortaya çıktı.

Program boyunca fotoğraf çeken, çektiği fotoğrafları facebook, twitter ve diğer sosyal medya ortamlarında paylaşan, diğer paylaşımcıların paylaşımlarına yorum yazan, programda duyduğu bir kaç cümleyi paylaşan, programcıların konuşmalarını parça parça kulak kabartan,

başını konuşmacılara doğrultmadan dinleyen, gözü ekranda, kulağı güya konuşmacıda, eli telefonunda, internete girmişken başka site ve haberlere göz gezdiren ve daha sonra birden programın sonlandığını fark eden dinleyici kuşağı var.

Halbuki kendisini sadece fotoğraf çekme ile sınırlamak, sonrasında- aralarda bunları paylaşmak daha ahlaki bir tutumdur.

 

s- Bir meseleye; Tevhid, Adalet, Özgürlük, Emek, Psikolojik, Jeostratejik, ReelPolitik, Ekonomik, Sosyolojik, Felsefi, Silah, Toplum, Güç Merkezleri gibi birçok farklı yönlerden bakmayı denemeliyiz. Sadece bir yönden baktığınızda, eksik ve yanlış görerek hatalı kanaatlere varmaya götürür.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s